Egy üres papírból még bármi lehet!
Többféle módja van annak, hogy hogyan tudjuk a gyerekeket kreativitásra, alkotásra ösztönözni. Nem mindenki fog ugyanúgy alkotni, gondolkodni, megfigyelni, értelmezni, újat létrehozni, mindenkinek más lesz az, amiben szívesen elmerül. Ezek mind egyaránt értékesek és fontosak, kiegészítik egymást és akik élnek velük, egész életükben élvezhetik az előnyeit. A rajzolás az egyik ilyen eszköz, amely nagyon sok további készségnek adja meg az alapját.
Ezt a csomagot is úgy igyekeztem kialakítani, hogy mindenki találjon benne olyan játékmódot, amelyet szívesen kipróbál. A játékok, játékleírások célja elsősorban az, hogy egy olyan kreatív alkotói folyamatra hívjon meg titeket, amelyben el tudtok mélyülni, valami újat létrehozni, vagy csak egyszerűen megpihenni, kikapcsolódni, feltöltődni. Vannak közöttük konkrét, végrehajtandó feladatok és csak ötletadó iránymutatások is. Találtok közöttük olyanokat, amelyeken egyedül, párban, vagy többen is dolgozhattok egyszerre. A kártyalapokon kis ikonok segítik a tájékozódást, hogy megtaláljátok az aktuális kedvetekhez illő játékot. Érdemes kísérletezni velük, a kedvenceitekhez pedig időnként vissza-visszatérni. A játék már elérte a célját, ha egy feladatból kiindulva hosszabb időt töltötök el önálló, vagy közös, esetleg egymás mellett történő alkotással (hihetetlen ereje van már annak is, ha csak csendben, egymás mellett rajzoltok)! Kezdésnek húzzatok egy lapot véletlenszerűen a csomagból, vagy keressetek az alább felsorolt kategóriák, ikonok szerint.
A játéklapok hátlapjának színe jelzi, melyik alapkategóriához tartoznak:
- Sárga: Kreatív, elmélyülős, általában egyedül végezhető feladatok
- Piros: Ketten, vagy annál többen végezhető játékos, vicces, gondolkodós feladatok
- Zöld: A természetben, általában egyedül végezhető rajzos játékok, feladatok
- Kék: Rajzkészség, megfigyelőképesség fejlesztése – egyedül végezhető feladatok
Az alapkategóriákon belül, a lapok játékleíró részénél találjátok a következő ikonokat, amelyek segítségével könnyen leolvasható, hogy melyik típust képviseli a feladat.
- Kreatív alkotás
- Megfigyelés
- Gondolkodtató feladatok
- Nagyobb Formák
- Elmélyülés – minták
- Hol a papír, ceruza? Hogyan rajzolok? Rajztechnika
- A természetben
Itt találjátok azt is, hogy a játékot hányan érdemes játszani:
- Egyedül alkotás
- Páros feladatok – 2 játékos,
- 2+ játékos (2 játékos vagy annál több)
- Hárman ( három játékos)
- Hárman vagy többen (három játékos vagy annál több)
Mire jó a rajzolás, miben segíthetnek titeket ezek a feladatok?
- Meditatív, megnyugtat
- A jelenbe helyez
- Segít a szép felfedezésében
- Segít az érzelmek kifejezésében
- Gondolkodásra, problémamegoldásra ösztönöz
- Fejleszti a finommotorikát
- Fejleszti a kommunikációs készséget
- Fejleszti a megfigyelőképességet
- Jót tesz az önbizalomnak
- Szórakoztat, kikapcsol
- Kapcsolatot teremt, összeköt
Örömmel várom visszajelzéseiteket a bogi@pakkli.hu címen és a közösségi média felületeimen!
A rajzos feladatok összetettsége miatt a játékot 6-14 éves kor között ajánljuk.
FIGYELEM: A kártyákat szájba venni, megrágni szigorúan tilos és balesetveszélyes. 3 év alatti gyermekedet ne hagyd vele felügyelet nélkül. A kártyák felületét matt fólia védi.